Кои са най-добрите марки газови инжекциони ...

… е редовният въпрос. Знаем, че всеки иска най-доброто за колата си за възможно най-ниската цена.
Но замисляли ли сте кои са факторите, на които наистина трябва да обърнете внимание при избора на газ сервиз, който да инсталира газова уредба на автомобила Ви?
Продължете да четет …
Кои са основните разлики, които определят крайната цена на една газова уредба?
Основните разлики са в компютъра (хардуер и софтуер), инжекторите, изпарителя и евросондата. Въпреки, че всички части имат хомологация (сертификат) да се продават на Европейския пазар, то не всички са с еднакво качество така както не всички коли на пътя са еднакво добри, въпреки, че покриват основните критерии за движение по пътищата.
1. Компютър за газов инжекцион - кое е различното?
Основният критерии за цената на един компютър за газов инжекцион е неговата хардуерна мощ (памет, процесор, дънна платка и прочее). По-високият клас компютри могат да извършват необходимите изчисления за впръскване на горивото много по-бързо и са подходящи за по-широк диапазон от марки и модели автомобили. Също така могат да работят с по-сложен софтуер, който да изпълнява редица сложни процеси едновременно – като автоматична калибрация на основната горивна карта в реално време, да работи с 3 измерни горивни карти, OBD II свързаност и други.
Трябва ли Ви наистина по-висок клас компютър за газов инжекцион?
Отговорът на този въпрос не зависи толкова от Вас, колкото от модела автомобил, който искате да газифицирате.
Ето например някои модели на Dacia и до ден днешен се произвеждат с двигатели, проектирани между ’95та и ’99та година на миналия век, което по никакъв начин не изисква използването на висок клас компютър за газов инжекцион, просто защото много от функциите ще останат буквално неизползваеми.
Най-добре е да се доверите на съвета на избрания от Вас сервиз за газови уредби.
2. Разликите при газовите инжектори
Най-общо казано принципът на работа на едни газови инжектори е следният – компютърът изчислява какво гориво трябва да се впръска на база налягане от изпарителя, температура на газта, товар на мотора, данни от дебитомер / мап сензор и подава електрически сигнал към бобината на конкретния цилиндър, която образува електромагнитно поле и издърпва клапана (инжектора), за да пусне гориво.
Звучи просто на първо четене, но …
… прецизното дозиране на горивото зависи не само от изчисленията на компютъра, но и от всички части в газовите инжектори – съпротивление на бобините и издръжливост, скорост на отвор и на затвор на клапана (инжектора), защита от налепи и други.
Най-евтините газови инжектори са обслужваемите такива. Те са създадени за Източно – Европейския пазар, точно защото горивата тук са “боклуци”. Нямат защита от натрупване на налепи и периодично изискват почистване и калибриране на стенд. Обслужването върви на цена около 12-15 лв. на цилиндър и се прави на около 15 – 30 000 км пробег (зависи с какво гориво карате).
Високият клас газови инжектори като тези на Romano например имат защитна мембрана, която не позволява преминаването на газ покрай задната част на инжекторите и налепи не се натрупват. Това гарантира, че тези газови инжектори ще дозират горивото правилно дори при тежки и продължителни натоварвания, и ще работят като нови много дълго време.
Защо да плащате обаче за по-скъпи газови инжектори, когато обслужването на ниския клас е толкова евтино?
Защото вероятността от повреда на ниския клас газови инжектори е по-голям и ако това Ви се случи далеч от сервиза, поставил газовата уредба, ще трябва да пътувате на бензин и тази разлика в горивата реално ще Ви “изяде” първоначално спестените пари при избора на газови инжектори.
А понякога просто нямате избор, защото моделът на автомобила Ви налага избора на висок клас газови инжектори.
3. Газов изпарител за газов инжекцион
Подобно на описаните по-горе газови инжектори, газовите изпарители са различни по клас и мощност. Макар и разликата в цената на ниския и високия клас да не е голяма, то не така стои въпросът, когато мощността е определяща. Тогава разликата в цената скача.
Основните проблеми с изпарителите идват от некачествени мембрани и задръстени клапани. Когато мембраната е нисък клас губи еластичността си по-рано от тези висок клас и не може да регулира правилно количеството газ при промяна на вакуума в колекторите.
Задръстените клапани са проблем на всеки газов изпарител независимо от неговия клас.
И все пак никой производител на газов изпарител не признава гаранционни дефекти, причинени от газ, не отговаряща по качество и стандарт на заложените.
Кой изпарител да изберете? Послушайте съвета на газ сервиз -а, който със сигурност ще знае кои са “болежките” на всеки модел.
4. Евросонда за газова бутилка - как да изберем?
Подобно на газовите изпарители, така и всяка евросонда за газова бутилка има своите “детски болежки”.
Най-честите проблеми, които виждаме при евросонда за газова бутилка са задръстени клапани и неправилно отчитащ нивомер за количеството газ в бутилката, което отново е проблем на мръсното гориво.
Тогава на какво се дължи разликата в цената? На вложените материали, разбира се – турските има къде къде по-малко месинг и тънки стени, докато една оригинална италианска евросонда за газова бутилка е масивна и значително по-сигурна.
Как да изберем правилната? Който и клас евросонда за газова бутилка да изберете рано или късно клапанът й ще се задръсти и нивомерът може да спре да показва вярно и дори да “забие” в позиция пълно, което ще спре възможността бутилката да бъде заредена. Все пак при разлика от 30-40 лв. ние Ви съветваме да заложите на по-качествена евросонда за газова бутилка.
Как да изберем най-добрата марка газов инжекцион в заключение:
Като за начало си отговорете на въпроса колко километра ще минавате годишно и колко време възнамерявате да карате конкретния автомобил.
Поинтересувайте се за гаранционните условия, които дават газ сервизите и времето на гаранцията – ние предлагаме газови уредби с 5 години гаранция за избрани модели!
“Да върши работа” не е достатъчно, защото неправилно подбраните части водят до грешни горивни смеси, невъзможност да се извърши оптимална настройка, изгорели изпускателни клапани и след това – основен ремонт.
В заключение имайте предвид, че разликата между евтин газов инжекцион и малко по-висок клас не е повече от 200-300 лв. като цяло, което във времето означава 2-3 месеца повече във възвръщаемост на инвестицията.
Но пък един хубав газов инжекцион може да Ви спести много и скъпоструващи бъдещи ремонти!