Автоклиматици

Автоклиматици

Автоклиматиците са неизменна част от оборудването на всеки съвременен автомобил.

Климатик или климатроник, различават се само по вида на управлението – аналогово или цифрово. Крайната цел е охлаждане на топлия въздух през лятото, а зимата служат за изсушаване на въздуха. А в най-съвременните електрически автомобили и плъгин хибриди работят досущ като домашни климатици – и на студено и на топло.

Чести проблеми с автоклиматиците:

Най-честият проблем за повреди в автоклиматика ( климатик или климатроник ) е пропуск в системата, който води до загуба на фреон, а от там влошена работа на автомобилната климатична система.

Често срещан проблем е недостатъчното охлаждане, което може да се дължи на повредени клапи и/или дуо вентили в таблото. Те имат ролята да смесват топлия и студения въздух в правилното съотношение, за да се постигне желаната температура в купето. Вентилаторите са вторият по важност компонент, който често дефектира и се износва. Визио Уъркс ЕООД предлага ремонт и подмяна на вентилатори, клапи, дуо вентили, пресостати, работни клапани и други важни компоненти по автоклиматиците.

Гарнитурите на компресора са свръзката между отделните му части – с годините те стареят и се износват от постоянното налягане в автоклиматичната система. Същото е положението и с осевият уплътнител, който се намира между корпуса и оста на компресора. Ние, от Визио Уъркс ЕООД, предлагаме ремонт на компресори на автоклиматици с гаранция!

Кондензаторът, изпарителят и тръбите са изработени от алуминиеви сплави, които гният с времето и се пробиват. Гумените връзки се напукват и почват да пропускат. Ние предлага ремонт и на двете – заварка с аргон, кербоване, подмяна на части с нови и втора употреба.

Визио Уъркс ЕООД разполага с обучени специалисти, механици и заварчици. За вас можем да извършим следните ремонтни дейности:

  • Зареждане / дозареждане на автоклиматици с фреон + масло и UV
  • Цялостна промивка на автоклиматичната система от стружки и други замърсители
  • Ремонт на алуминиеви тръби и радиатори чрез цветна заварка с аргон ( където е възможно )
  • Ремонт на гумени хидравлични / фреонови маркучи – подмяна и кербоване
  • Премахване на лоши миризми от радиатора и купето
  • Компютърна диагностика и тест в реално време на всички компоненти на климатика ( където е приложимо ) 
  • Ремонт на компресори, подмяна на части – контролни клапани, гарнитури, осево уплътнение, съединители, ролки, лагери и други.

А ЦЕНИТЕ НИ СА КАКТО СЛЕДВА:

  • Базова диагностика
    цена 10 лв.
    Включва обща визуална диагностика на климатичната система за течове на фреон, както и надуване с азот / компресор в случаите, в които системата е била празна.
  • Диагностика с компютър
    цена 30 лв.
    Тя се отнася до по-високия клас автомобили, оборудвани с цифрово управление ( климатроник ), където клапите в купето, дуо вентилите и други компоненти могат да бъдат електронно тествани.
  • Зареждане с фреон r134a
    цена 8 лв./100 гр.
    Включва изтегляне и рециклиране на остатъчния фреон от автомобила. Вакуумиране, вакуум тест и зареждане до предписаното от завода производител количество + добавяне на необходимото масло и UV. Минимална цена за зареждане: 30 лв.
  • Зареждане с фреон r1234a
    цена 60 лв./100 гр.
    Включва изтегляне и рециклиране на остатъчния фреон от автомобила. Вакуумиране, вакуум тест и зареждане до предписаното от завода производител количество + добавяне на необходимото масло и UV. Минимална цена за зареждане: 60 лв. ( отнася се до някои автомобили след 2015 г. )
  • Антибактериално почистване на купето
    цена 20 лв.
    Представлява пулверизирането на специален препарат, който убива 99% от гъбичките и микробите, които причиняват неприятните миризми. Времетраене: 15 - 30 минути.
  • Ремонт и подмяна на части и компоненти
    цена по договаряне
Често задавани въпроси:

Връзките на отделните части на автоклиматичната система са съставени от силиконови О-пръстени. С времето както и с постоянната температурна смяна при загряване и изстиване на мотора, те се деформират, свиват и разширяват и малко количество фреон се изпарява лека-полека. Ние, от Визио Уъркс ЕООД, препоръчваме проверка на автоклиматика поне веднъж годишно на пролет!

Автоклиматикът ви ще работи относително добре дори и при 40% загуба на фреон от общото си количество, защото Термо Регулиращият Вентил ( ТРВ ) се грижи да регулира автоматично постъпващото количество хладилен агент в изпарителя. Но не и връщания фреон в компресора. От там следва лошо охлаждане на триещите се части в компресора и евентуално блокиране. По-евтино ще ви излезе да си направите една годишна профилактика, повярвайте ни!

Автоклиматичните системи при автомобилите са съставени от много части и компоненти, а и те са различни при различните марки и модели автомобили. Няма как да ви направим диагностика по телефона, затова ще трябва да ни посетите на място за извършването на такава.