След като вече обяснихме каква е разликата между климатик и климатроник нека се съсредоточим сега върху правилното им използване.
Оставяйки колата на слънце за няколко часа температурата в купето
се покачва повече, отколко е околната темпаратура навън. Това е така, защото купето е затворено, няма вентилация и въздухът вътре се застоява и загравя.
Първото нещо, което трябва да направим, преди да потеглим, е да отворим вратите на автомобила. Така нагорещеният въздух ще излезе от купето.
След това можем да запалим колата и да включим автоклиматика / климатроника.
Препоръчително е да отворим до долу всички прозорци и шибедах ( ако автомобилът ни е обурудван с такъв ). Това ще ускори охлаждането на нагрялото се табло, волан и седалки. В движение въздухът в купето ще успее да се смени по-бързо.
Нагласяма градусите на възможно най-студено, и също така включваме бутона за вътрешна циркулация на въздуха. Така охлаждането до желаната температура ще се случи по-бързо, защото не вкарваме постоянно горещ въздух отвън, а циркулира един същ въздух, който понижава температурата си.
Важно е да запомните, че независимо от зададените градуси на таблото,
автоклиматикът “духа” с постоянна температура от около 2-12 градуса ( в зависимост от много и различни фактори ).
Градусите, които виждате на купето са температурата, която желаете да бъде достигната. Едва след като това се случи автоматиката регулира топлия и студения поток като ги смесва, за да поддържа зададената температура.
След като се поохлади купето, може да вдигнете температурата.
Научно доказано е, че човешкото тяло се чувства най-комфортно при разлика от около 8 градуса – тоест ако навън е 34 градуса по Целзии, задайте на таблото не по-ниска температура от 26 градуса. Това ще предотврати неприятни случки и инциденти като припадък например, предизвикан от рязката температурна разлика.