Новият внос автомобили на възраст м/у 5 и 10 години 95% е от Италия. Италианците разработват газови инжекциони от времето, в което ние се возехме в москвича на дядо с газова плочка, като че ли е котлон за къмпинг. Това означава, че когато италианец закупи автомобил от магазина и има намерението да го умори буквално от каране, то той си го поръчва с газ. Да, заплатил е 2000 евро отгоре, но колата е била с гаранция и т.н.
Всеки от вас е чувал поне веднъж, че италианците са мърлячи
и не обслужват навреме ремъци, ролки, карат колата с вода и все “хубави такива неща”. Защо тогава си мислите, че са се погрижили за газовия инжекцион? И наистина ли си мислите, че купувайки Ситроен Ксара Пикасо 1.6 с монтиран вече BRC газов инжекцион, произведен 2002 година и на “реални” 139 000 км. вие спестявате пари?! Значи сте също толкова наивни, колкото едно дете, което вярва в Дядо Коледа.
Дадохме за пример точно този семеен ван,
защото в годините на неговото производство той се е предлагал от завода с газов инжекцион и то точно на марката BRC. Да, франсетата са заложили на качеството и не са сбъркали. Но нека се пренесем в сегашно време, където реалността е такава каквото е – минали са повече от 10 години, автомобилът най-вероятно е на 400 000 + км., но Ганьо джамбазина се опитва да ви убеди, че тази кола е на 139 000 РЕАЛНИ км., закърпил е седалките тук-там, изпрали са я едно хубаво, напудрили са я. Е, добре де вързали сте се, купили сте я.
В един хубав момент обаче колата почва да ви прекъсва на газ или въобще да не работи.
Тръгвате по майстори – първи, втори, трети. Различни теории, мнения – някои хич не са наясно, други не им се занимава, а трети просто не могат да ви помогнат, защото вложената технология е толкова стара вече, че тя се е изплатила отдавна и във вашите ръце е нерантабилно да я ремонтирате. Щете-нещете опирате да официалното представителство. Там обаче цените са си цени и няма място за пазарлъци стил “женския пазар”. Оказва се, че редукторът е толкова мръсен, че трябва да се смени – оп едни 150 лв. в бързината. Да, ама имате и труд по смяната му. След още малко време е хубаво да се сменят инжекторите, после ще ви предложат по-нов компютър, но той върви и с кабели; оказва се, че маркучите са стари и напукани и те са за смяна…. Нека сметнем сега – дам, малко над 500-600 лв., и то в най-добрия случай.
А един читав газов инжекцион е на цена 1000 лв. горе-долу, с гаранция и най-вече актуален за времето си и има кой да ви го поддържа в почти всеки град в България.
Също така искаме да отбележим, че неправилно направени настройки води до обеднени смеси, които от своя страна водят до изгаряне на изпускателните клапани на мотора, следователно до основен ремонт – още едни 1000 лв. Така че, колкото и да не ви се вярва, нещата стоят така и кривата сметка, че ще ви излезне по-евтино ще ви докара не само повече изгубени пари, но и много изгубено време, а него не можете да си го купите.