Употребяван автомобил нов внос с газ - минусите

in
156

Кола нов внос с газ - минуситеНовият внос автомобили  на възраст м/у 5 и 10  години  95%  е от Италия. Италианците разработват  газови инжекциони  от времето, в което ние се возехме в москвича на дядо с газова плочка, като че ли е котлон за къмпинг. Това означава, че когато италианец закупи автомобил от магазина и има намерението да го умори буквално от каране, то той си го поръчва с газ. Да,  заплатил е 2000 евро отгоре, но колата е била с гаранция и т.н.

Всеки от вас е чувал поне веднъж, че италианците са мърлячи

и не обслужват навреме ремъци, ролки, карат колата с вода и все  “хубави такива неща”. Защо тогава си мислите, че са се погрижили за  газовия инжекцион? И наистина ли си мислите, че купувайки Ситроен Ксара Пикасо 1.6  с монтиран вече BRC газов инжекцион, произведен 2002 година и на  “реални” 139 000 км. вие спестявате пари?! Значи сте също толкова наивни, колкото едно дете, което вярва в Дядо Коледа.

Дадохме за пример точно този семеен ван,

защото в годините на неговото производство той се е предлагал от завода с газов инжекцион и то точно на марката BRC. Да, франсетата са заложили на качеството и не са сбъркали. Но нека се пренесем в сегашно време, където реалността е такава каквото е – минали са  повече от 10 години, автомобилът най-вероятно е на  400 000 + км., но Ганьо джамбазина се опитва да ви убеди, че тази кола е на  139 000 РЕАЛНИ км., закърпил е седалките тук-там, изпрали са я едно хубаво, напудрили са я. Е, добре де вързали сте се, купили сте я.

В един хубав момент обаче колата  почва да ви  прекъсва на газ  или въобще да не работи.

Тръгвате по майстори – първи, втори, трети. Различни теории, мнения – някои хич не са наясно, други не им се занимава, а трети просто не могат да ви помогнат, защото вложената технология е толкова стара вече, че тя се е изплатила отдавна и във вашите ръце е нерантабилно да я ремонтирате. Щете-нещете опирате да официалното представителство. Там обаче цените са си цени и няма място за пазарлъци стил  “женския пазар”. Оказва се, че  редукторът е толкова мръсен, че трябва да се смени – оп едни 150 лв. в бързината. Да, ама имате и труд по смяната му. След още малко време е хубаво да се сменят  инжекторите, после ще ви предложат по-нов компютър, но той върви и с кабели; оказва се, че маркучите са стари и напукани и те са за смяна…. Нека сметнем сега – дам, малко  над 500-600 лв., и то в най-добрия случай.

А един читав газов инжекцион е на цена  1000 лв.  горе-долу, с гаранция и най-вече актуален за времето си и има кой да ви го поддържа в почти всеки град в България.

Също така искаме да отбележим, че неправилно  направени настройки  води до обеднени смеси, които от своя страна водят до изгаряне на изпускателните клапани на мотора, следователно до основен ремонт –   още едни 1000 лв. Така че, колкото и да не ви се вярва, нещата стоят така и кривата сметка, че ще ви излезне по-евтино ще ви докара  не само повече изгубени пари, но и много изгубено време, а  него не можете да си го купите.